Марихуана активисти в Орегон стартираха кампания на стойност 2 милиона долара с участието на полицай с 33-годишен опит, пише The Washington Post.
Главната роля на новата реклама е на Пити Тутмарк – бивш патрулен сержант и заместник-шериф, който критикува „неработещата система“, както той я нарича, защото отмества вниманието на органите на реда от истинските престъпления към тези за притежание на марихуана.
Бившият полицай призовава жителите на щата Орегон да гласуват в подкрепа на мярка 91 тази есен, която ще легализира и регулира канабиса за развлечение.
„Миналата година в Орегон имаше над 13 000 призовки и ареста за притежание на марихуана“, казва той в рекламата. „Това отнема много време, което може да бъде използвано за разрешаването на сериозни престъпления като убийства, кражби, изнасилвания и отвличания на деца. Тази система на работа не е ефективна,“ категоричен е той.
Рекламният спот бе излъчен за пръв път в началото на октомври по няколко локални телевизии. Това е първата реклама в ефир на кампанията „Да на мярка 91“ (Yes on 91), която вече е спечелила симпатиите на пенсиониралите се главен федерален прокурор Крис Олсън и съдията във Върховния съд на Орегон – Бил Ригс.
Анкета от края на септември с участието на 700 жители на щата показва, че около 44% от хората подкрепят легализацията на марихуана, докато 40% са против.
Друга статистика показва, че повече от 9% от всички арести в Орегон за 2012 г. са били свързани с канабис. 5/6 от тях са били заради притежание.
Самият рекламен клип може да бъде видян тук.
Източник: The Washington Post